Webbutik:
Venos Oy (Y-ID 2270247-6, Lommilantie 6, 02740 Esbo, 050 366 3354, myynti@venos.fi) säljer produkter till myndiga privatpersoner i Finland och EU-regionen. Produktpriser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader.
Beställning:
Produkter beställs på nätbutikens hemsida genom att överföra dem till varukorgen och betala för innehållet i varukorgen i kassan. All kundinformation behandlas konfidentiellt. De kontaktuppgifter som efterfrågas i samband med beställningen kommer inte att användas för annat än leverans av beställningen eller förtydligande av oklarheter som uppstår i den, om inte annat särskilt anges. Vid beställning från webbutiken krävs att du har bekantat dig med och samtyckt till de vid var tid gällande leveransvillkoren.
Betalning och betalningsmetoder:
Paytrail är en säker betalningsmetod för dig. Vi har en betalningsinstitutslicens beviljad av Finansinspektionen. Tjänsten underhålls av Paytrail Oyj (företags-ID 2122839-7), och den är en del av Nets-familjen.
Paytrail-tjänsten vidarebefordrar din betalning till handlaren. Om ditt kontoutdrag eller kreditkortsräkning visar Paytrail Oyj har vi vidarebefordrat din betalning.
Webbutiken fungerar som marknadsförare av produkter och tjänster och som leverantör av produkter till kunden. Webbutiken tar hand om de juridiska skyldigheterna relaterade till försäljningen samt andra skyldigheter som definieras av den själv. Om du vill klaga eller returnera produkten ska du kontakta nätbutiken där produkten beställdes.
bankavgifter
Du kan använda alla finländska bankers betalningsknappar. Du kan betala med betalningsknapparna hos Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpanki, Osuuspanki, POP bank, Säästöpanki, S-banken och Ålandsbanken. Ditt kontoutdrag visar Checkout Finland Oy som betalningsmottagare, vi kommer att vidarebefordra din betalning till onlineåterförsäljaren. Från webbutiken hänvisas du direkt till din egen bank för att göra betalningen på ett säkert sätt.
När du använder betalningsordertjänsten är du bunden av följande villkor: Villkor för betalningsordertjänsten. (Engelsk)
Kortbetalningar
Du kan betala i webbutiken med Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard, Debit MasterCard och American Express-kort. Webbutiken använder de internationella verifieringstjänsterna Verified by Visa, MasterCard SecureCode och American Express SafeKey. Checkout visas som betalningsmottagare på kortfakturan och vidarebefordrar kundens betalkortsbetalning direkt till handlaren. Betalning med kort görs med ett säkert skyddat betalningsformulär och betalkortsinformationen lagras inte i nätbutikens system.
Mobila betalningsmetoder
Mobila betalningsmetoder Pivo, MobilePay och Siirto är tjänster som fungerar i applikationen, med vilka du kan betala för onlineköp som banköverföring från ditt konto eller som kortbetalning från ditt kort genom att acceptera betalningen i den aktuella applikationen. Pivo accepterar även Siirto-betalningar, vilket innebär att betalningen kan accepteras i vilken applikation som helst som stöder Siirto.
PIVO ANVÄNDARVILLKOR FINNS TILLGÄNGLIGA PÅ PIVOs WEBBPLATS. PIVOS ANVÄNDARVILLKOR
MOBILEPAY BETALNINGSVILLKOR ÄR TILLGÄNGLIGA PÅ MOBILEPAY WEBBPLATS. MOBILEPAY BETALNINGSVILLKOR
ÖVERFÖRINGSVILLKOR SOM GÄLLER FÖR ÖVERFÖRINGSBETALNINGAR: OP:S ALLMÄNNA EUROBETALINGSVILLKOR FÖR ANVÄNDNINGSVILLKOR FÖR ÖVERFÖRINGSTJÄNSTEN PÅ NORDEA[PDF]
Faktura- och avbetalningstjänster
Faktura- och delbetalningstjänster via Checkout erbjuds av OP, Collector, Jousto och AfterPay. Collector erbjuder även ett faktura- och delbetalningsalternativ för företagskunder.
Vänligen läs de specifika villkoren för finansieringsbolaget, som du kommer att se när du accepterar betalningen. När du accepterar betalningen accepterar du även finansbolagets villkor.
FAKTURAVILLKOR FÖR KOLLEKTOR INSAMLARFÖRETAG[PDF] SAMLARE PRODUKTINFORMATION[PDF] LÄS MER: COLLECTOR.FI
JUSTO JUSTO PRODUKTDATABLAD[PDF] LÄS MER: JOUSTO.COM
OP KÖP MED FAKTURA OPS KONSUMENTVILLKOR FÖR FAKTURA- OCH AVTALSBETALNING[PDF] OP KÖP PÅ FAKTURA PRODUKTINFORMATION
EFTERBETALNING LÄS MER: AFTERPAY.FI
Beställning och betalningsbekräftelse:
Efter en lyckad beställning kommer en orderbekräftelse att skickas till din e-post. För att skicka bekräftelsemeddelanden måste du ange en e-postadress vid beställning.
Leveranssätt och kostnader:
Du kan se leveranskostnaderna för din beställning på sidan för val av leverans och betalningsmetod.
Alternativen för leveranssätt är: Postpaket.
ELLER
Plocka upp:
Venos Oy, Pickup lager
Lommantie 6
02740 Esbo
Avhämtning endast på överenskommen tid.
Leveranstid:
Våra vanligaste leveranstider till Finland är 7-14 dagar, beroende på beställning och leveranssätt. Mer exakta tider kommer att meddelas i samband med produktalternativen. Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av force majeure eller indirekt skada orsakad av förseningar. Avvikande leveranstider meddelas på webbutikens framsida.
Ångerrätt och returvillkor:
Enligt konsumentskyddslagen har du rätt att ångra din beställning inom 14 dagar efter att du mottagit beställningen. När det gäller digitalt innehåll och tjänster kan du före betalningstransaktionen ha blivit tillfrågad separat om samtycke för att avstå från ångerrätten, så att tjänsten eller det digitala innehållet kunde ha levererats innan ångerrätten upphörde. I avbokningsmeddelandet ska du ange ditt namn, adress, beställningsdatum, produkt och det ska skickas via e-post till info@venos.fi eller per post till returadressen nedan. Produkten ska returneras per post inom 14 dagar efter avbokningsmeddelandet i originalskick och i originalförpackning. Returkostnader är kundens ansvar. Bifoga en kopia av avbeställningsmeddelandet till produktreturen. Om produkten har använts förbehåller vi oss rätten att fakturera värdeminskningen.
Om du vill returnera eller byta produkter efter granskningsperioden, vänligen kontakta oss direkt. När du returnerar den levererade beställningen, inkludera ditt namn och kontaktuppgifter samt ditt kontonummer för återbetalningen. Vi återbetalar det belopp du betalat i sin helhet inom 14 dagar från mottagandet av avbokningsmeddelandet, om produkten har returnerats eller det har bevisats att den har skickats till returadressen per post.
Returadress:
Venos Oy
Lommantie 6
02740 Esbo
Ångerrätten gäller inte för en produkt som tillverkas eller modifieras på kundens begäran
Outlöst paket:
Icke-inlösen är inte detsamma som återbetalning eller avbokning. Vi tar ut en avgift på 50 € för ett paket som lämnas outtagna, för vilket ett separat avbokningsmeddelande inte har gjorts.
Problemsituationer:
Om varan försvinner eller skadas under transporten eller på annat sätt inte stämmer överens med din beställning, ska du anmäla felet skriftligen senast inom 14 dagar till den adress som anges i avsnittet Ångerrätt och returvillkor eller genom att ringa det telefonnummer som anges. i kontaktuppgifterna. Om förpackningen är skadad hos Posti ska produkten omedelbart reklameras till Posti.